fbpx

Ηλεκτρονική Τιμολόγηση – Φορολογικά Κίνητρα Επιχειρήσεων

Ηλεκτρονική Τιμολόγηση - Φορολογικά Κίνητρα Επιχειρήσεων

Σύμφωνα με το νέο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται η επέκταση των κινήτρων για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης από τις επιχειρήσεις και για το έτος 2023.

Σκοπός ηλεκτρονικής τιμολόγησης

Στα πλαίσια του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας, η ηλεκτρονική τιμολόγηση αυτοματοποιεί, απλοποιεί και επιταχύνει διαδικασίες, ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο εισαγωγής λανθασμένων δεδομένων στο εκάστοτε πληροφοριακό σύστημα και διευκολύνει την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.

Η ηλεκτρονική τιμολόγηση ευθυγραμμίζει τις επιχειρήσεις της χώρας με τις κατευθυντήριες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ειδικότερα, με την πρωτοβουλία «ΦΠΑ στην Ψηφιακή Εποχή» και τον πυλώνα 1 ‘’Απαιτήσεις Ψηφιακών Αναφορών και Ηλεκτρονική Τιμολόγηση’’.

Τι αφορά η ηλεκτρονική τιμολόγηση

Η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ορίζει ως ηλεκτρονική τιμολόγηση την ανταλλαγή ενός ηλεκτρονικού παραστατικού τιμολογίου μεταξύ ενός προμηθευτή και ενός αγοραστή. Ένα ηλεκτρονικό τιμολόγιο (eInvoice) είναι ένα τιμολόγιο που έχει εκδοθεί, διαβιβαστεί και ληφθεί σε δομημένη μορφή δεδομένων που επιτρέπει την αυτόματη και ηλεκτρονική επεξεργασία του.

Συγκεκριμένα, ένα δομημένο ηλεκτρονικό τιμολόγιο περιέχει δεδομένα από τον προμηθευτή σε μορφή αναγνώσιμη από μηχανή, τα οποία μπορούν να εισαχθούν αυτόματα στο σύστημα πληρωτέου λογαριασμού (AP) του αγοραστή χωρίς να απαιτείται χειροκίνητη εισαγωγή.

Ηλεκτρονική Τιμολόγηση – Φορολογικά Κίνητρα

Για την μεγαλύτερη υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης από τις επιχειρήσεις μέσω των σχετικών διατάξεων του φορολογικού νομοσχεδίου, παρέχονται τα κίνητρα της μείωσης του χρόνου παραγραφής ανοιχτών φορολογικών υποθέσεων, της επιστροφής φόρων εντός 45 ημερών, του διπλασιασμού της αξίας και της αφαίρεσης των δαπανών που σχετίζονται με την ηλεκτρονική τιμολόγηση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων.

Προθεσμία προσδιορισμού φόρου

  • Η προθεσμία εντός της οποία η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να προβεί σε έκδοση πράξης διοικητικού, εκτιμώμενου ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου ορίζεται στα τρία (3) έτη από τα πέντε (5) που είναι η γενική προθεσμία παραγραφής.

Προθεσμία επιστροφής φόρου

  • Η προθεσμία σχετικά με τα αιτήματα επιστροφής φόρου, τα οποία αφορούν το φορολογικό έτος ή τα φορολογικά έτη, για τα οποία οι εκδότες επιλέγουν και εφαρμόζουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση, ορίζεται σε 45 ημέρες, από 90 ημέρες. Η προθεσμία των 45 ημερών τίθεται σε ισχύ και στην περίπτωση του υπολογισμού καταβολής τόκου στον φορολογούμενο, ο οποίος αχρεωστήτως καταβάλλει φόρο.

Προσαυξημένη έκπτωση 1

  • Η δαπάνη για την αρχική προμήθεια τεχνικού εξοπλισμού και λογισμικού η οποία απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης αποσβένεται για φορολογικούς σκοπούς πλήρως στο έτος πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά 100%.

Προσαυξημένη έκπτωση 2

  • Η δαπάνη για την παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για το πρώτο έτος έκδοσης των παραστατικών πώλησης μέσω ηλεκτρονικής τιμολόγησης που αναγνωρίζεται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα, προσαυξάνεται κατά 100%.

Χρονοδιάγραμμα Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης

Οι σχετικές φορολογικές διατάξεις (Άρθρο 71ΣΤ του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος) ορίζουν πως τα κίνητρα ισχύουν για τις νομικές οντότητες για τα φορολογικά έτη που αρχίζουν από 1η Ιανουαρίου 2020 και έπειτα και χορηγούνται από το πρώτο έτος εφαρμογής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, μέχρι και το φορολογικό έτος 2022.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου πολυνομοσχεδίου, οι επιχειρήσεις θα μπορούν να επωφελούνται από τα ανωτέρω κίνητρα και για το φορολογικό έτος 2023, υπό την προϋπόθεση πως θα έχουν ολοκληρώσει την υπαγωγή τους μέχρι τις 30 Ιουνίου 2023.

Πώς μπορεί να σας βοηθήσει η QBC;

Παρακολουθώντας τις τελευταίες εξελίξεις της φορολογικής νομοθεσίας η QBC είναι δίπλα σας να σας βοηθήσει να επιτύχετε τη μέγιστη φορολογική συμμόρφωση και ωφέλεια για την επιχείρησή σας.

Μέσω των υπηρεσιών οργάνωσης και επίβλεψης λογιστηρίου, η QBC υποστηρίζει επιχειρήσεις στο να αξιολογήσουν και να αναδιαρθρώσουν τα υπάρχοντα λογιστικά τους συστήματα με στόχο την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία τους.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με φορολογικά θέματα επιχειρήσεων μπορείτε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικώς στο 216 900 7576 ή να υποβάλετε αίτημα επικοινωνίας.

Leave a comment

Κατεβάστε το E-book

Αποδέχομαι να λαμβάνω ενημερωτικό υλικό από το qbc.gr

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας και κατεβάστε άμεσα το E-book

Ευχαριστούμε!Μπορείτε να κατεβάσετε το e-book κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο

Newletter

Αποδέχομαι να λαμβάνω ενημερωτικό υλικό από το qbc.gr

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας για να  να λαμβάνετε πρώτοι τα νέα μας

Ευχαριστούμε για την εγγραφή!