fbpx

Χορηγείται προσαυξημένη έκπτωση για συγκεκριμένες διαφημιστικές δαπάνες επιχειρήσεων σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, διαδίκτυο για το 2020 και το 2021

Με την ψήφιση του ν. 4728/2020, θεσπίστηκαν σημαντικά φορολογικά κίνητρα που ωθούν τις επιχειρήσεις στην αύξηση της διαφημιστικής τους δαπάνης.

Με το νέο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή εκτός των μέτρων ενίσχυσης των πληγέντων από τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές περιέχονται και άλλες διατάξεις όπως:

Α. Χορήγηση προσαυξημένης έκπτωσης για συγκεκριμένες διαφημιστικές δαπάνες επιχειρήσεων κατά τα φορολογικά έτη 2020-2021.

Β. Έκπτωση των ανωτέρω διαφημιστικών δαπανών από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής τους, προσαυξημένες κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) για το φορολογικό έτος 2020 και κατά εξήντα τοις εκατό (60%) για το φορολογικό έτος 2021, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, με ειδική πρόβλεψη για τις επιχειρήσεις που είτε έχουν αναστείλει τη δραστηριότητά τους είτε επλήγησαν οικονομικά, λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19

Η διαφημιστική δαπάνη που πραγματοποιεί η επιχείρηση κατά τα φορολογικά έτη 2020 και 2021, κατά το μέρος που η εν λόγω δαπάνη αφορά:

  1. στην ανάρτηση σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση, διαφημιστικών και χορηγικών μηνυμάτων ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων ή
  2. στην αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώρηση δια των ακόλουθων Μέσων Ψυχαγωγίας:

2.1 της τηλεόρασης,

2.2 του ραδιοφώνου,

2.3 του κινηματογράφου,

2.4 του διαδικτύου,

2.5 των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης και των λοιπών ψηφιακών μέσων και εργαλείων εφόσον η μετάδοση ή η καταχώριση στις υποπερ, 2.4 και 2.5 πραγματοποιήθηκε από επιχείρηση που έχει καταχωρισθεί στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης του άρθρου 52 του ν. 4339/2015 (Α’ 133) και

2.6 των εφημερίδων και περιοδικών, εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) για το φορολογικό έτος 2020 και κατά εξήντα τοις εκατό (60%) για το φορολογικό έτος 2021 υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  1. η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2020 ανέρχεται τουλάχιστον στο ισόποσο της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης στα οριζόμενα στην περ. 2 Μέσα Ψυχαγωγίας για το έτος 2019 και
  2. η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2021 ανέρχεται τουλάχιστον στο εκατό πέντε τοις εκατό (105%) του ποσού της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης στα οριζόμενα στην περ. 2 Μέσα Ψυχαγωγίας για το έτος 2019.

Εφόσον η επιχείρηση βάσει σχετικών κανονιστικών πράξεων της διοίκησης, έχει αναστείλει τη δραστηριότητά της ή επλήγη οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COV!D-19, η ανωτέρω υπό στοιχείο (i) προϋπόθεση πληρούται εφόσον το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2020 ανέρχεται τουλάχιστον σε ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%) της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης έτους 2019. Αν προκύψουν ζημιές μετά από την αφαίρεση των ως άνω ποσοστών, αυτές μεταφέρονται με βάση το άρθρο 27.

Ενδεικτικό Παράδειγμα

Α Ποσό Διαφημιστικής Δαπάνης 2019 Ποσό Διαφημιστικής Δαπάνης 2020 Χωρίς Επιπτώσεις λόγω Covid-19 2020 Με Επιπτώσεις λόγω Covid -19 2020 Εκπιπτόμενη Δαπάνη 2020 Ποσό Διαφημιστικής Δαπάνης 2021 Με ή Χωρίς Επιπτώσεις λόγω Covid-19 2020 Εκπιπτόμενη Δαπάνη 2021
1 1.000 1.000 Επειδή 2020 =2019 Προσαύξηση 100% Επειδή 2020 =2019 Προσαύξηση 100% 2.000 1.050 Επειδή 2021 >2019 Κατά 5% , Προσαύξηση 60% 1.680
2 1.000 700 2020 >= 70 % 2019 Προσαύξηση 100% 1.400 700 Επειδή 2021 <2019 Προσαύξηση 0% 700
3 1.000 950 Επειδή 2020 <2019 Προσαύξηση 0% 950 950 Επειδή 2021 <2019 Προσαύξηση 0% 950
4 1.000 3.000 Επειδή 2020 >=2019 Προσαύξηση 100% 2020 >= 70 % 2019 Προσαύξηση 100% 6.000 3000 Επειδή 2021 >2019 Κατά 5% , Προσαύξηση 60% 4.800
5 1.000 650 2020 <70 % 2019 Προσαύξηση 0% 650 650 Επειδή 2021 <2019 Προσαύξηση 0% 650

 

Η εταιρεία Α1 διατήρησε τη διαφημιστική της δαπάνη στο ποσό των 1.000 ευρώ το 2020, ενώ η εταιρεία Α2 περιόρισε το κόστος διαφήμισης σε ποσό 700 ευρώ. Κατά την υποβολή της εταιρικής δήλωσης εισοδήματος, η εταιρεία Α1 μπορεί να αναγνωρίσει φορολογικά έξοδο διαφήμισης στο ποσό των 2.000 ευρώ και η εταιρεία Α2 στο ποσό των 1.400 ευρώ.

Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο, το μέτρο της προσαυξημένης έκπτωσης διαφημιστικής δαπάνης επεκτείνεται και το 2021, με το συντελεστή προσαύξησης όμως να μειώνεται στο 60%. Επίσης, τίθεται μία νέα προϋπόθεση που προβλέπει αύξηση της ακαθάριστης διαφημιστικής δαπάνης κατά 5% σε σχέση με το έτος 2019.

Στο παράδειγμά μας, τόσο η εταιρεία Α1 όσο και η εταιρεία Α2 θα πρέπει το 2021 να προβούν σε διαφημιστική δαπάνη τουλάχιστον 1.050 ευρώ, δεδομένου ότι για το επόμενο έτος δεν προβλέπεται κάποιος διαχωρισμός μεταξύ πληττόμενων και μη επιχειρήσεων.

Σημειώνεται ακόμη ότι οι εταιρείες πρέπει να φροντίζουν να καταβάλουν το τέλος διαφήμισης του 2%, όπου προβλέπεται, ώστε να διασφαλίζουν την εκπεσιμότητα του εξόδου και κατ’ επέκταση της προσαυξημένης έκπτωσης.

Με εκτίμηση και σεβασμό,

T: + 30 216 900 7576
E: info@qbc.gr

Leave a comment

Newletter

Αποδέχομαι να λαμβάνω ενημερωτικό υλικό από το qbc.gr

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας για να  να λαμβάνετε πρώτοι τα νέα μας

Ευχαριστούμε για την εγγραφή!

Κατεβάστε το E-book

Αποδέχομαι να λαμβάνω ενημερωτικό υλικό από το qbc.gr

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας και κατεβάστε άμεσα το E-book

Ευχαριστούμε!Μπορείτε να κατεβάσετε το e-book κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο