fbpx

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Αντιμετώπιση Αδήλωτης Εργασίας

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας πρόκειται για τη νέα δράση της κυβέρνησης ενάντια της αδήλωτης εργασίας και σχεδιάζεται να υλοποιηθεί εντός του α’ εξαμήνου του 2022.

 

Στόχος Υλοποίησης Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας

Η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας αποσκοπεί στην αποτελεσματική μείωση της μαύρης και αδήλωτης εργασίας, ένα μεγάλο πρόβλημα για την ελληνική οικονομία. Με την ενέργεια αυτή, εκτιμάται πως θα περιοριστεί το φαινόμενο της αδήλωτης εργασίας και θα εμφανίζεται σε πραγματικό χρόνο το ωράριο των εργαζομένων της εταιρείας. Παράλληλα, θα διενεργούνται οι απαραίτητοι έλεγχοι τόσο ηλεκτρονικά όσο και απευθείας από την Επιθεώρηση Εργασίας ώστε να εξασφαλιστεί πως τηρούνται όλες οι προδιαγραφές.

Χρονοδιάγραμμα Υλοποίησης Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας

Σύμφωνα με τις ραδιοφωνικές δηλώσεις του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κώστα Χατζηδάκη, έως το Μάρτιο του 2022 θα είναι έτοιμο προς ενεργοποίηση το ηλεκτρονικό σύστημα που απαιτείται και μέχρι τον Ιούνιο θα τεθεί σε εφαρμογή αρχικά σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ η ψηφιακή κάρτα εργασίας. Στη συνέχεια θα επεκταθεί σε όλους τους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας.

 

Λεπτομέρειες σχετικά με την Ψηφιακή Κάρτα Ανεργίας

Η κάρτα θα ενσωματωθεί αρχικά στο σημερινό μοντέλο του συστήματος Εργάνη και με την ολοκλήρωση του συστήματος Εργάνη 2 θα μεταφερθεί εκεί. Στη πλατφόρμα αυτή, οι εργαζόμενοι θα έχουν πρόσβαση στα στοιχεία που δηλώνουν οι εργοδότες για την απασχόλησή τους. Ακόμη, η κάρτα αφορά και τους εργαζόμενους που δουλεύουν στα πλαίσια τηλεργασίας.

Άρθρο 74 Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Άρθρο 74 Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας:

 

  • Επιχειρήσεις – εργοδότες υποχρεούνται να διαθέτουν και να λειτουργούν ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων τους, άμεσα συνδεδεμένο και διαλειτουργικό, σε πραγματικό χρόνο, με το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.
  • Η μέτρηση του χρόνου εργασίας πραγματοποιείται με τη χρήση ψηφιακής κάρτας εργασίας. Με τη χρήση της, καταγράφεται σε πραγματικό χρόνο στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ κάθε μεταβολή που αφορά στον χρόνο εργασίας των εργαζομένων, όπως ιδίως, η ώρα έναρξης και λήξης της εργασίας, το διάλειμμα, η υπέρβαση του νόμιμου ωραρίου εργασίας και κάθε είδους άδεια.
  • Τα στοιχεία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας διασταυρώνονται με τα στοιχεία που αναγράφονται στην Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (Α.Π.Δ.) που υποβάλλεται από την επιχείρηση. Είναι δυνατή η αυτοματοποιημένη προσυμπλήρωση της Α.Π.Δ. από το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ βάσει των στοιχείων που εισάγονται με τη χρήση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.
  • Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αξιοποιείται από την Επιθεώρηση Εργασίας για τον έλεγχο τήρησης του ωραρίου των επιχειρήσεων. Εάν, κατά τον επιτόπιο έλεγχο σε επιχείρηση, διαπιστωθεί ότι η ψηφιακή κάρτα εργαζόμενου δεν είναι ενεργοποιημένη, επιβάλλεται στον εργοδότη πρόστιμο δέκα χιλιάδων πεντακοσίων (10.500) ευρώ ανά εργαζόμενο που δεν έχει ενεργοποιημένη ψηφιακή κάρτα. Σε περίπτωση που σε τρεις ελέγχους, εντός χρονικού διαστήματος δώδεκα (12) μηνών, διαπιστωθεί η παράβαση της παρούσας επιβάλλεται προσωρινή διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης για χρονικό διάστημα δεκαπέντε (15) ημερών.

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικώς στο 216 900 7576 ή να υποβάλλετε αίτημα επικοινωνίας και ένας Σύμβουλός μας θα σας εξυπηρετήσει άμεσα.

T: + 30 216 900 7576
E: info@qbc.gr

Leave a comment

Κατεβάστε το E-book

Αποδέχομαι να λαμβάνω ενημερωτικό υλικό από το qbc.gr

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας και κατεβάστε άμεσα το E-book

Ευχαριστούμε!Μπορείτε να κατεβάσετε το e-book κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο

Newletter

Αποδέχομαι να λαμβάνω ενημερωτικό υλικό από το qbc.gr

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας για να  να λαμβάνετε πρώτοι τα νέα μας

Ευχαριστούμε για την εγγραφή!