Περιεχόμενα Άρθρου
Βασικές πληροφορίες για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
Τι είναι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας ουσιαστικά είναι ένα εργαλείο απόδειξης της προσέλευσης και της αποχώρησης του εργαζομένου από τη δουλειά του αποτελώντας εγγύηση για το σεβασμό του ωραρίου του.
Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας εισάγει δύο σημαντικές δικλείδες ασφαλείας οι οποίες θα διευκολύνουν τους ελέγχους καθιστώντας τους αυτόματους και αντικειμενικούς, οι οποίες είναι πως:
- Η έναρξη και η λήξη της εργασίας κάθε εργαζόμενου θα γνωστοποιείται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.
- Ο ελεγκτής θα είναι ενήμερος για το ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται στον χώρο εργασίας εκ των προτέρων.
Πώς θα λειτουργεί η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
Ο εργαζόμενος κατά την προσέλευση και αποχώρησή του από την επιχείρηση θα χτυπάει την κάρτα δηλώντας κατά αυτόν τον τρόπο την έναρξη και λήξη του ωραρίου του.
Η κάρτα δύναται να λάβει είτε φυσική ή ψηφιακή μορφή μέσω ανάλογης εφαρμογής.
Η κύρια διαφορά με τις μέχρι σήμερα κάρτες ωρομέτρησης που χρησιμοποιούν πολλές εταιρίες και η οποία αποτελεί το σημείο-κλειδί για την τήρηση του ωραρίου εργασίας είναι η απευθείας, σε πραγματικό χρόνο σύνδεση με το ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.
Διαβάστε επίσης:
Νέος Φορολογικός Νόμος 4972/2022 – Φορολογικές Μεταρρυθμίσεις
Τρεις φάσεις εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας
Φάση 1η
Φάση 2η
Φάση 3η
Η πρώτη φάση (η οποία είναι σε ισχύ από την 1η Ιουνίου 2022) προβλέπει την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους.
Η δεύτερη φάση (η οποία θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Δεκεμβρίου 2022, δηλαδή αμέσως μετά την ολοκλήρωση της απογραφικής διαδικασίας) προβλέπει την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες της χώρας.
Η τρίτη φάση (η οποία θα τεθεί σε ισχύ την Άνοιξη του 2023) προβλέπει την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στον κλάδο του τουρισμό, δηλαδή την εστίαση και τα καταλύματα.
Σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα απολογιστικά στοιχεία της Φάσης 1, το ποσοστό εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στους δύο ανωτέρω κλάδους, τον τραπεζικό και των σούπερ μάρκετ, ανέρχεται στο 94,74%.
Από 1ης Οκτωβρίου, θα υπάρξουν έλεγχοι για την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και θα επιβληθούν οι κυρώσεις που προβλέπονται στη σχετική υπουργική απόφαση στις λίγες επιχειρήσεις που δεν έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
Διαβάστε επίσης:
Χρονοδιάγραμμα μετάβασης στη 2η φάση
Από την 1η Οκτωβρίου μέχρι και τις 31 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί η ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου Ε4 (ετήσιος πίνακας προσωπικού) στο Π.Σ. Εργάνη. Σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις και κατά την πάγια διαδικασία, οι επιχειρήσεις υποβάλλουν τον ετήσιο πίνακα προσωπικού (έντυπο Ε4), στο Π.Σ. Εργάνη, όπου καταχωρούν όλα τα στοιχεία, που νομίμως προβλέπονται, για τους εργαζόμενους που απασχολούν, με σχέση εξαρτημένης εργασίας.
Από την 1η Νοεμβρίου μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου θα λάβει χώρα η απογραφική διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας, από όλες τις εντασσόμενες στη δεύτερη φάση επιχειρήσεις – εργοδότες και για το σύνολο των εργαζομένων τους, με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, συμπεριλαμβανομένου και του δανειζόμενου προσωπικού.
Κατόπιν ολοκλήρωσης της απογραφικής διαδικασίας του ωραρίου απασχόλησης, στο Π.Σ. Εργάνη θα εμφανίζεται το προγραμματισμένο ωράριο απασχόλησης ανά εργαζόμενο σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, μπορείτε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικώς στο 216 900 7576 ή να υποβάλλετε αίτημα επικοινωνίας και ένας Σύμβουλός μας θα σας εξυπηρετήσει άμεσα.