fbpx

Πώς επηρεάζει ο COVID-19 το μέλλον της εργασίας

Ριζικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων φέρνει η πανδημία του COVID-19.

Όσο η πανδημία εκτυλίσσεται, το επιχειρηματικό τοπίο εξελίσσεται και οι εταιρικοί στόχοι επαναπροσδιορίζονται.

Οι προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εργαζόμενοι και οι εργοδότες στη μετάβαση για την νέα εποχή εργασίας είναι αρκετές.

Μία από αυτές, είναι η τεχνολογία και τα κενά που είχαν πολλές από τις επιχειρήσεις να υποστηρίξουν το μοντέλο της εξ ’αποστάσεως εργασίας, το οποίο αναμένεται να παγιωθεί σε πολλές περιπτώσεις. ‘Έτσι, οι εργαζόμενοι πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, αναπτύσσοντας κυρίως τις ψηφιακές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την μελλοντική εργασία.

Αναμφισβήτητα, ακόμα μία πρόκληση, είναι η έλλειψη εργαλείων επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των ομάδων και συναδέλφων. Σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος, έχουν οι ηγέτες, καθώς αυτοί είναι που θα καθορίσουν το πλαίσιο, στο οποίο θα επιτευχθεί η αποτελεσματική επικοινωνία χωρίς να δημιουργείται σύγχυση στη ροή της απομακρυσμένης εργασίας.

Από την άλλη πλευρά, οι επιχειρήσεις πρέπει να διευκολύνουν τις διαδικασίες που απαιτούνται για να επιταχύνουν το ψηφιακό μετασχηματισμό, επενδύοντας σε πόρους τεχνολογίας και πληροφορικής.

Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα που πραγματοποίησε η ΕΥ, δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις που σχεδιάζουν να αυξήσουν σημαντικά τις επενδύσεις στον αυτοματισμό μόλις περάσει η κρίση του κορωνοϊού. Αυτή η ριζική αλλαγή δε θα περιοριστεί μόνο σε σούπερ μάρκετ και εστιατόρια, αλλά θα συμπεριλάβει και τομείς όπως την εφοδιαστική αλυσίδα, τις αποθήκες και τη διανομή. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η αγορά αυτοματοποιημένων οχημάτων, αυτόματων καροτσιών και αυτόνομων κινούμενων ρομπότ αναμένεται να υπερτριπλασιαστεί μεταξύ 2030 και 2040 από 81 σε 290 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το νέο μοντέλο εργασίας, βέβαια, θα πρέπει να βασίζεται σε πολιτικές και διαδικασίες με γνώμονα το σεβασμό και την κατανόηση προς τους εργαζόμενους και την κάλυψη των αναγκών τους.

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους εργοδότες, αφορά πρώτον στην ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη που προσφέρουν στους εργαζόμενους κατά τη διάρκεια της κρίσης. Δεύτερον στην εμπιστοσύνη που δείχνουν σε αυτούς και τρίτον στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ της επαγγελματικής και της προσωπικής τους ζωής. Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεται η παρακίνηση των εργαζομένων και αυξάνεται η αποδοτικότητά τους σε μεγάλο βαθμό.

Το παραπάνω επιτυγχάνεται από τις περισσότερες επιχειρήσεις, καθώς, σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί για την ανάλυση των δεδομένων της νέας κανονικότητας, το μεγαλύτερο ποσοστό των εργαζομένων έχει πολύ θετική στάση για την εξ ’αποστάσεως εργασία, καθώς και για την καθιέρωσή της ως επιλογή μορφής εργασίας από τις επιχειρήσεις. Μάλιστα, όπως παρατηρήθηκε, το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων, που εφάρμοσαν την τηλεργασία, έχει διαπιστώσει αύξηση ικανοποίησης και παραγωγικότητας των εργαζομένων, κυρίως των πιο νέων σε ηλικία.

Όσο περνάει ο καιρός, τα στελέχη και οι εργαζόμενοι των επιχειρήσεων, είναι σε μεγαλύτερη ετοιμότητα να προσαρμοστούν στο νέο εργασιακό περιβάλλον και να συμβάλλουν στο «χτίσιμο» μιας διαφορετικής κουλτούρας στη νέα κανονικότητα της μετά-πανδημικής εποχής.

Ioanna Vassilara

T: (+30) 216 900 7576 

E: info@qbc.gr

Leave a comment

Newletter

Αποδέχομαι να λαμβάνω ενημερωτικό υλικό από το qbc.gr

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας για να  να λαμβάνετε πρώτοι τα νέα μας

Ευχαριστούμε για την εγγραφή!

Κατεβάστε το E-book

Αποδέχομαι να λαμβάνω ενημερωτικό υλικό από το qbc.gr

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας και κατεβάστε άμεσα το E-book

Ευχαριστούμε!Μπορείτε να κατεβάσετε το e-book κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο