fbpx

Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών ΜΜΕ

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα ΙΙ «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊοντών και Υπηρεσιών ΜΜΕ» στα πλαίσια του Ψηφιακού Μετασχηματισμού Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.

Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών ΜΜΕ

Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών ΜΜΕΒασικές Πληροφορίες

Σκοπός του προγράμματος ΙΙ «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών ΜΜΕ» είναι η ενίσχυση της ψηφιακής παραγωγικής ικανότητας στη χώρα με νέα προϊόντα και υπηρεσίες, και η ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και διάθεση ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών.


Έναρξη υποβολών: 22 Ιουνίου 2022

Λήξη υποβολών: 31 Δεκεμβρίου 2022


Το πρόγραμμα ενισχύει επενδυτικά σχέδια για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών που εμπίπτουν στον κλάδο πληροφορικής και επικοινωνιών, με στόχο:

  • την ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας με την κατάλληλη αξιοποίηση των ΤΠΕ,
  • την ενδυνάμωση του κλάδου πληροφορικής (σε όρους ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας),
  • τη δημιουργία νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας με ισχυρή εμπορική προοπτική και βιωσιμότητα.

Οι ενισχύσεις του προγράμματος θα παρέχονται, υπό τη μορφή επιχορηγήσεων, για την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων που καλύπτουν όλο τον κύκλο ανάπτυξης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών και εμπεριέχουν:

α. Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες – ενδεικτικά: έρευνα αγοράς, μελέτη σκοπιμότητας, ενέργειες απόκτησης νέων γνώσεων και δεξιοτήτων για την ανάπτυξη των νέων προϊόντων.

β. Δραστηριότητες ανάπτυξης – των νέων προϊόντων ή/και υπηρεσιών.

γ. Συμπληρωματικές δραστηριότητες – εμπορικής αξιοποίησης των νέων προϊόντων και υπηρεσιών.

Οδηγός Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών ΜΜΕ


[Οδηγός] Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών ΜΜΕ


Επιλέξιμες Ενέργειες

Στοχεύουν στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη, και την εμπορική αξιοποίηση νέων, καινοτόμων, ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών που βασίζονται σε σύγχρονες τεχνολογίες με στόχο, μεταξύ άλλων, τη λειτουργία νεοφυπολογιστικών υποδομών και υπηρεσιών για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, την υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την αξιοποίηση υποδομών και υπηρεσιών Cloud, την ανάπτυξη διαδικτυακών υπηρεσιών λογισμικού. Απώτερος στόχος του Προγράμματος II είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου ΤΠΕ, μέσω της προσφοράς σύγχρονων, ποιοτικά αναβαθμισμένων προϊόντων, που δύναται να σταθούν επάξια τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά.

Στο πλαίσιο των επενδυτικών σχεδίων ενισχύονται οι ακόλουθες Δραστηριότητες (Δ):

Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες

  • Εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας
  • Διενέργεια έρευνας αγοράς
  • Ενέργειες ερευνητικού χαρακτήρα που έχουν ως αντικείμενο την απόκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων για την ανάπτυξη των νέων προϊόντων (ενδεικτικά: κατασκευή πρωτοτύπων σε εργαστηριακό περιβάλλον, εργαστηριακές προσομοιώσεις, κλπ.), για τις οποίες τεκμηριώνεται πλήρως η αναγκαιότητά τους με βάση την ειδική φύση και τις απαιτήσεις του έργου

Ανάπτυξη Προϊόντος

  • Ανάλυση και Λειτουργικός Σχεδιασμός
  • Τεχνικός Σχεδιασμός – Υλοποίηση του προϊόντος
  • Τυποποίηση, ετοιμασία για διάθεση (packaging, κλπ.)

Εμπορική Αξιοποίηση

  • Διασφάλιση δικαιωμάτων εμπορικής και πνευματικής ιδιοκτησίας
  • Συμμετοχή σε Εμπορικές Εκθέσεις
  • Λοιπές Ενέργειες Προώθησης και Δημοσιότητας

Κριτήρια Επιλεξιμότητας

Για την επιλογή των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων στο πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών ΜΜΕ» πραγματοποιείται συγκριτική αξιολόγηση βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων. Η ενδιαφερόμενη επιχείρηση βαθμολογείται ανάλογα με το κατά πόσο πληρεί τα κριτήρια.

Κατηγορία Κριτηρίων 1: Προϊόν – (35%)

  • Κατανόηση αγορά-στόχου και εστίαση σε πραγματικές ανάγκες ή ευκαιρίες (40%)
  • Καταλληλότητα προϊόντος και τεχνολογική/επιχειρησιακή καινοτομία (40%)
  • Ωριμότητα προϊόντος (20%)

Κατηγορία Κριτηρίων 2: Υλοποίηση Επένδυσης – (30%)

  • Προφίλ και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της βασικής ομάδας (30%)
  • Προφίλ και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα επιχείρησης – δικαιούχου & συνεργατών (30%)
  • Πληρότητα μεθοδολογίας εφαρμογής επιχειρηματικού σχεδίου (40%)

Κατηγορία Κριτηρίων 3: Εμπορική Αξιοποίηση – (35%)

  • Αξιολόγηση οικονομικής σκοπιμότητας και εμπορικής βιωσιμότητας (30%)
  • Επίπεδο εξωστρέφειας (30%)
  • Εμπορικό ενδιαφέρον από τρίτους – Στρατηγικές Συνεργασίες (30%)
  • Επιπτώσεις ESG (10%)

ποσό ενίσχυσης για την ανάπτυξη ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών μμεΕπιλέξιμες Δαπάνες

Α. Δαπάνες Προσωπικού ≥ 40% προϋπολογισμού

Αμοιβές για το προσωπικό που απασχολείται στο πλαίσιο της υλοποίησης του έργου, περιλαμβάνονται δαπάνες που αφορούν:

  • το υφιστάμενο προσωπικό του δικαιούχου,
  • σε νέο προσωπικό,
  • φυσικά πρόσωπα που απασχολούνται με σύμβαση έργου.

Β. Υπηρεσίες Τρίτων ≤ 50% προϋπολογισμού

  • Υλοποίηση Έρευνας και Ανάπτυξης από τρίτους.
  • Γνώσεις και διπλώματα ευρεσιτεχνίας.
  • Συμβουλευτικές υπηρεσίες.
  • Δαπάνες Συμμετοχής σε Εμπορικές Εκθέσεις.
  • Δαπάνες Προστασίας παραχθείσας γνώσης.

Γ. Πρόσφατα Γενικά Έξοδα ≤ 15% προϋπολογισμού

  • Δαπάνες μετακινήσεων. Αφορά στις δαπάνες μετακινήσεων εκτός έδρας (δηλ. εκτός της Περιφερειακής Ενότητας που στεγάζει την επιχειρηματική μονάδα που υλοποιεί το Έργο) στο πλαίσιο δραστηριοτήτων που σχετίζονται άμεσα με το έργο.
  • Δαπάνες δημοσιότητας. Πρόκειται για τις δαπάνες που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της διάχυσης των αποτελεσμάτων του έργου και της τήρησης των κανόνων δημοσιότητας.
  • Αναλώσιμα. Η υποκατηγορία περιλαμβάνει τις δαπάνες για υλικά, αναλώσιμα, εφόδια και συναφή προϊόντα που αποκτώνται για να καλύψουν ανάγκες που σχετίζονται άμεσα με την υλοποίηση του έργου.
  • Δαπάνες προσαρμογών για άτομα με αναπηρία. Σε περίπτωση που απασχολούνται στο έργο άτομα με αναπηρία, καλύπτεται το κόστος για εύλογες προσαρμογές μέχρι ποσοστού 5% του προϋπολογισμού του Έργου.
  • Λοιπές λειτουργικές δαπάνες. Εντάσσονται άλλα γενικά έξοδα και λειτουργικές δαπάνες που δεν εμπίπτουν στις ανωτέρω κατηγορίες και είναι απαραίτητες για την υλοποίηση του έργου, σύμφωνα με κατάλληλη τεκμηρίωση.

Δ. Δαπάνες Οργάνων & Εξοπλισμού ≤ 20% προϋπολογισμού

Προϋπολογισμός & Ένταση Ενίσχυσης

Ο προϋπολογισμός ενός έργου που θα ενισχυθεί δύναται να είναι από 200.000€ έως 2.000.000,00€.

Το ύψος της ενίσχυσης που θα λάβει το εκάστοτε έργο διαμορφώνεται με βάση:

  • Το μέγεθος της επιχείρησης
  • Το είδος των δραστηριοτήτων και των επιλέξιμων δαπανών
  • Τα όρια (ποσοστά) ενίσχυσης

Για επιλέξιμες δαπάνες Βιομηχανικής Έρευνας ενισχύονται:

  • Οι μικρές επιχειρήσεις σε ποσοστό 70%
  • Οι μεσαίες επιχειρήσεις σε ποσοστό 60%

Για επιλέξιμες δαπάνες Πειραματικής Έρευνας ενισχύονται:

  • Οι μικρές επιχειρήσεις σε ποσοστό 45%
  • Οι μεσαίες επιχειρήσεις σε ποσοστό 35%

Για επιλέξιμες δαπάνες Εκπόνησης Μελέτης Σκοπιμότητας ενισχύονται:

  • Οι μικρές επιχειρήσεις σε ποσοστό 70%
  • Οι μεσαίες επιχειρήσεις σε ποσοστό 60%

Για επιλέξιμες δαπάνες Προστασίας της Παραχθείσας Γνώσης ενισχύονται:

  • Οι μικρές επιχειρήσεις σε ποσοστό 50%
  • Οι μεσαίες επιχειρήσεις σε ποσοστό 50%

Για επιλέξιμες δαπάνες Συμμετοχής σε Εμπορικές Εκθέσεις ενισχύονται:

  • Οι μικρές επιχειρήσεις σε ποσοστό 50%
  • Οι μεσαίες επιχειρήσεις σε ποσοστό 50%

Για επιλέξιμες δαπάνες Διαδικαστικής και Οργανωτικής Καινοτομίας

  • Οι μικρές επιχειρήσεις σε ποσοστό 50%
  • Οι μεσαίες επιχειρήσεις σε ποσοστό 50%

Διαδικασία Υλοποίησης και Χρονοδιάγραμμα

επιδοτήσεις για ανάπτυξη ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών μμεΩς μέγιστη διάρκεια υλοποίησης των εγκεκριμένων έργων ορίζεται το χρονικό διάστημα των είκοσι τεσσάρων (24) ημερολογιακών μηνών από την ημερομηνία έκδοσης της σχετικής εγκριτικής Απόφασης εκ μέρους του Φορέα υλοποίησης.

Αιτήσεις Χρηματοδότησης στα πλαίσια του προγράμματος «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών ΜΜΕ» μπορούν να υποβάλλονται από τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις από την Τετάρτη 22 Ιουνίου 2022, έως και την Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2022.

 

Ορόσημα Υλοποίησης και Καταβολή

Ορόσημο 1: Ολοκλήρωση Βασικού Σχεδιασμού

  • Έχουν ολοκληρωθεί όλες οι προπαρασκευαστικές ενέργειες που τυχόν προβλέπονται στην πρόταση (μελέτη σκοπιμότητας, έρευνα αγοράς, ενέργειες ερευνητικού χαρακτήρα).
  • Έχει γίνει ο γενικός σχεδιασμός, έχουν καθοριστεί οι λειτουργίες του προϊόντος και η αρχιτεκτονική του, και μπορεί να επιβεβαιωθεί η σκοπιμότητα/εφικτότητα της υλοποίησης με κάποιου είδους proof of concept.

Με την επίτευξη του 1ου οροσήμου καταβάλλεται το 50% της ενίσχυσης σε σχέση με το σύνολο της αναλογούσας ενίσχυσης μετά την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης επαλήθευσης.

Ορόσημο 2: Λειτουργικό Πρωτότυπο

  • Έχει προχωρήσει η ανάπτυξη/υλοποίηση σε ικανοποιητικό βαθμό.
  • Το προϊόν δεν έχει ακόμα πλήρη λειτουργικότητα και δεν μπορεί να διατεθεί σε τελικούς πελάτες. Είναι όμως δυνατή η επίδειξη ενός λειτουργικού πρωτοτύπου που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών, έστω με παραδοχές και περιορισμούς στον τρόπο χρήσης του.

Με την επίτευξη του 2ου οροσήμου καταβάλλεται το 80% της ενίσχυσης σε σχέση με το σύνολο της αναλογούσας ενίσχυσης μετά την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης επαλήθευσης.

Ορόσημο 3: Πλήρους Ολοκλήρωσης

Πιστοποιείται η υλοποίηση ενός λειτουργικού προϊόντος, ικανού προς εμπορική εκμετάλλευση.

Με την επίτευξη του 3ου οροσήμου καταβάλλεται το 100% της ενίσχυσης σε σχέση με το σύνολο της αναλογούσας ενίσχυσης μετά την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης επαλήθευσης.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με συμβουλευτικές και χρηματοδοτικές υπηρεσίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικώς στο 216 900 7576 ή να υποβάλλετε αίτημα επικοινωνίας και ένας Σύμβουλός μας θα σας εξυπηρετήσει άμεσα.

Leave a comment

Κατεβάστε το E-book

Αποδέχομαι να λαμβάνω ενημερωτικό υλικό από το qbc.gr

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας και κατεβάστε άμεσα το E-book

Ευχαριστούμε!Μπορείτε να κατεβάσετε το e-book κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο

Newletter

Αποδέχομαι να λαμβάνω ενημερωτικό υλικό από το qbc.gr

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας για να  να λαμβάνετε πρώτοι τα νέα μας

Ευχαριστούμε για την εγγραφή!